diensten
Zorgplanning

Tijdelijke Zorgplanner Nodig? Wij bieden directe ondersteuning!

Heb je snel een ervaren zorgplanner nodig om je team te versterken? Of je nu te maken hebt met ziekte, een openstaande vacature die moeilijk te vervullen is, of verhoogde drukte tijdens vakantieperiodes – een tijdelijke planner in de zorg kan het verschil maken. Bij Prazo begrijpen we hoe essentieel het is om snel en flexibel te reageren op deze uitdagingen. Onze tijdelijke zorgplanners staan klaar om je personeelsplanning soepel te laten verlopen, ongeacht de omstandigheden. . 
Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Of wil je graag samenwerken?

Waarom een tijdelijke zorgplanner van Prazo?

Onze planners zijn gespecialiseerd in:

  • Ad-hoc planningsoplossingen: Voor acute problemen zoals ziekte of personeelstekorten.
  • Langetermijnplanning: Voorspelbare en stabiele planningen om onderbezetting te voorkomen.
  • Capaciteitsplanning: De juiste mensen op het juiste moment om de zorgvraag optimaal te bedienen.

Of het nu gaat om onverwachte personeelsproblemen of het verbeteren van de efficiëntie op de lange termijn onze zorgplanners zorgen ervoor dat je organisatie altijd klaar is om kwalitatieve zorg te bieden

Veelgestelde vragen

  1. Wanneer heb ik een tijdelijke zorgplanner nodig?

Een tijdelijke zorgplanner kan helpen bij onverwachte ziekte, vakantieperiodes, of openstaande vacatures die lastig te vervullen zijn. Het zorgt voor rust en continuïteit binnen je team. 

  1. Wat is capaciteitsplanning?

Capaciteitsplanning helpt je om de personeelsbehoefte optimaal af te stemmen op de zorgvraag. Dit voorkomt onderbezetting of overbezetting en helpt onnodige kosten te vermijden. 

  1. Hoe zorgt een zorgplanner van Prazo voor rust in mijn team?

Onze planners nemen snel en efficiënt de planning (gedeeltelijk) uit handen. Dit vermindert de werkdruk bij vaste medewerkers en zorgt voor een betere werk-privébalans, wat uiteindelijk leidt tot meer rust en werkgeluk in het team. 

  1. Kan een tijdelijke zorgplanner ook helpen bij het optimaliseren van onze processen?

Ja! Onze tijdelijke planners doen meer dan alleen het rooster invullen. We analyseren ook het huidige planningsproces en helpen met structurele verbeteringen, waardoor er efficiënte en langdurige oplossingen geïmplementeerd kunnen worden.   

  1. Voor welke zorginstellingen is een tijdelijke planner geschikt?  

Wij werken met een breed scala aan zorginstellingen, zoals verpleeghuizen, thuiszorgorganisaties, ziekenhuizen en GGZ-instellingen. Of je nu een kleinschalige zorgaanbieder bent of een grote zorginstelling, onze planners passen zich aan jouw specifieke behoeften aan. 

 

Ons team

Annelies
directrice/Consultant
Nienke
CONSULTANt
Lobke
Office manager

Wij zijn specialisten in

Wat onze klanten zeggen

“Een externe organisatie heeft Prazo aanbevolen om ons te helpen bij een vraagstuk over het inroosteren van lesbezoeken. Het vraagstuk wat wij aan Prazo hebben voorgelegd: “Hoe maken we een koppeling met aangeleverde externe data en Xedule? En welke informatie hebben wij nodig vanuit de roostermakers om dit mogelijk te maken en andersom wat hebben de roostermakers nodig vanuit ons?”. In het eerste gesprek die wij hebben gevoerd met Annelies van Prazo kwam al snel hun deskundigheid naar voren. De wijze waarop zij meedachten met ons vraagstuk en dat zij ons vraagstuk vanuit een ander perspectief benaderen heeft ons enorm geholpen. Zo hebben zij ervoor gezorgd dat wij onze uitdaging scherper hebben gekregen en hebben zij nieuwe ideeën aangedragen hoe wij met ons vraagstuk om kunnen gaan. Prazo heeft voor ons een format opgesteld hoe wij Xedule goed kunnen koppelen. Dit format konden wij delen met onze roostermakers. Ook hebben zij een pilot gedraaid waarbij de lesbezoeken en nabespreking aan de hand van een vast formulier werden ingeroosterd. Door dit formulier konden onze roostermakers deze data makkelijk verwerken. Al met al hebben de pilot en het formulier ervoor gezorgd dat wij nu de juiste taal spreken met ons roosterbureau en dit intern soepel verloopt. Binnen onze organisatie kan momenteel snel en efficiënt worden geschakeld met het roosterbureau. De deskundigheid, het meedenkend vermogen, de verdere afhandeling en communicatie hebben wij als zeer positief ervaren.”

Ferry Groenewegen van der Weijden Albeda Horecacollege

Ben je benieuwd naar meer?

Wij kunnen wanneer nodig is het proces van plannen, roosteren, coördineren en adviseren volledig uit handen nemen. Wilt u hierover graag meer informatie neem dan contact met ons op!